تاثیر لباس فروشنده در میزان فروش چقدر است ؟

تاثیر لباس فروشنده در میزان فروش

 

مردم شما را بر اساس ظاهرتان قضاوت می کنند. ۹۵ درصد تاثیر اولیه بر دیگران به نوع لباس و آراستگی تان بستگی دارد، زیرا لباس و مدل مو ۹۵ درصد چیزی است که دیگران از شما میبینند. برای موفقیت لباس بپوشید. افراد برتر سازمان را الگو قرار دهید. مردم دوست ندارند با افرادی با ظاهر متفاوت کار کنند و آ نها را ترفیع نمی دهند. از بهترین الگوها و افراد برتر سازمان و صنعت خود تقلید کنید.

اگر روش خاصی در لباس پوشیدن دارند، همان روش را به کار گیرید. روش پوشش شرکت را بشناسید و از آنها سرپیچی نکنید. بعضی افراد می گویند «دیگران نباید مرا از روی ظاهرم قضاوت کنند »؛ اما حقیقت این است که شما دیگران را براساس ظاهرشان قضاوت می کنید، پس چرا آنها نباید چنین کنند؟ و به هر حال چنین میکنند.

تحریریه وبسایت تهران فرم در این مقاله از زبان برایان تریسی نقش لباس در میزان فروش یک فروشنده را مورد بررسی قرار داده که خواندن آن را به همه فروشنده ها و مدیران توصیه می کنیم .

  • زندگی ام چگونه تغییر کرد

موفقیت من خیلی آهسته به دست آمد. من دانش و آمادگی خوبی داشتم. هنگام ملاقات با مشتریان مثبت، خوش برخورد و دوستانه بودم؛ اما آنها تقریبا همیشه در لحظه تصمیم گیری میگفتند «اجازه دهید دربارهاش فکرکنم .»
سپس یک روز اتفاقی افتاد که زندگیام را تغییر داد. یکی از فروشندگان قدیمی تر، باهوشتر و بسیار موفق تر شرکت من را کنار کشید و پرسید آیا دوست دارم چند نکته کوچک درباره لباس پوشیدنم بدانم. من حریص آموختن بودم، بنابراین گفتم به همه توصیه هایش عمل می کنم. آن زمان کت و شلوار ارزان و گشادی میپوشیدم که از یک خیاطی کوچک و ارزان خریده بودم و این موضوع کاملا تشخیص داده می شد. این کت و شلوار در ترکیب با یک پیراهن بشور و بپوش، کراوات باریک ، کفش های کثیف و
موی بلند باعث جلب اعتماد هیچکس به خصوص خریداران نمی شد.
هنوز هم دستورالعمل های او درباره یک لباس کاری مناسب را به خاطر دارم. توضیحاتی درباره دکمه سردست، یقه پیراهن، یقه تیشرت و سایز داد و به اهمیت هماهنگی رنگهای مختلف و پوشیدن کفشهای گران واکس خورده اشاره کرد.

 

  • تاثیر لباس فروشنده در میزان فروشکمد لبا س های جدید

چند روز بعد، مرا بیرون برد و کمک کرد لباس جدید و بسیار گرانی بخرم. نخستین روزی که با لباس جدید نزد
مشتریان احتمالی رفتم، واکنششان فو ق العاده بود. به جای اینکه با من مانند یک فروشنده بی کلاس دوره گرد رفتار کنند، با احترام زیادی برخورد کردند و با دقت به حر ف هایم گوش دادند. مهم تر از آن اینکه بیشتر و بیشتر خرید کردند. به زودی درآمدم از تمام دوران زندگی بیشتر شد.

  • لباس کاری مناسب درها را م یگشاید

حداقل یک کتاب درباره لباس کاری مناسب بخرید و به دقت از دستورات آن پیروی کنید. لباس خیلی مهمتر از
آن است که مورد غفلت قرار گیرد. فقط به خاطر اینکه خو ش لباس ترین فرد شرکت بوده ام ، فرصت های بسیاری
نصیبم شده است. دلیلش ساده است: اعتبار حرف اول را می زند.
یک شخص خوش لباس در محل کار شایسته تر، باهوش تر و قابل اعتمادتر به نظر می آید. وقتی از همه جهت
فوق العاده به نظر برسید، مردم بیشتر به قضاوت هایتان اعتماد می کنند.
زیورآلات و سایر جزئیات از جمله کمربند، کراوات، جواهرات، جوراب و کفش هم مهم هستند. همیشه از یک کیف
تمیز و زیبا استفاده کنید.
آراستگی بسیار مهم است. وقتی افراد به سرتان نگاه می کنند، فقط مو، سر و گردنتان را می بینند و بر این اساس
فورا درجه قابل اعتماد بودنتان را مشخص م یکنند.
بشر تمایل به «تایید پیشفرض های خود » دارد. دیگران در ۴ ثانیه نخست اولین ملاقات درباره تان نظر می دهند.
در ۳۰ ثانیه بعد، نظر اولیه شان را نهایی می کنند. پس از آن، به دنبال شواهدی برای تایید نظرشان درباره شما
هستند. به همین دلیل اثرگذاری در ملاقات دوم بسیار دشوار است. چون دیگر خیلی دیر است.

  • مانند یک قهرمان به نظر برسید

هر صبح خود را در آینه نگاه کنید و بپرسید «آیا مانند بهترین افراد کسب وکار به نظر م یرسم؟ »
وقتی افراد برای نخستین بار شما را می بینند، چه اثری بر آ نها م یگذارید؟ اگر از پاسخ این سوال یا نخستین
اثری که بر دیگران می گذارید، خشنود نیستید، بدانید این اثرگذاری کاملا تحت کنترل است. هر صبح هر بخش از لباس و ظاهرتان را خودتان انتخاب می کنید.

تاثیر لباس فروشنده در میزان فروش

 

طراحی و تولید پوشاک سازمانی و تبلیغاتی 

خرید اینترنتی پارچه و ملزومات تولید لباس 

لطفا به این مطلب رای بدهید !
Sending
User Review
5 (13 votes)
1 پاسخ

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *